luni, 26 aprilie 2010

Profesorii, invatamantul si greva...

Acum cateva zile, m-ai precis pe 23 aprilie, am gasit o postare interesanta despre greva profesorilor din romania, asa ca m-am gandit sa o fac publica si eu, la mine pe blog, respectand drepturile de autor!
Urmatoarele randuri apartin actorului MIHAI BENDEAC!!!

"Sunt de acord cu profesorii grevisti. Salariile sunt mizerabile.
Insa, pe de alta parte, consider ca multi, foarte multi dintre ei, nu au ce cauta la catedra. Meseria de dascal este foarte speciala si necesita, printre altele, talent. Nu il ai, apuca-te de altceva…
Putem mari salariile profesorilor disponibilizand 50% dintre ei si pastrand in sistem numai pe aceia care au capacitatea de a intelege ca invatamantul modern inseamna altceva decat toceala. Ca un elev pe care-l obligi sa invete pe de rost niste informatii, nu va retine absolut nimic. Am mai spus-o. E cazul meu. Am invatat istorie, geografie, zoologie, cunostiinte despre pictura, sculptura, teatru dupa ce am terminat liceul cu ajutorul posturilor Disovery, History sau National Geographic. De ce? Pentru ca aceste televiziuni sunt “profesorii” perfecti. Stiu sa te atraga, stiu sa transforme informatia in povesti interesante…
Pe cine as disponibiliza eu?
1. Pe profesorii de romana care obliga elevii sa memoreze comentarii si nu accepta ca unii dintre ei pot sa aiba o parere diferita despre o poezie, de exemplu.
2. Pe multi dintre profesorii de latina. E un adevar crud. Stiu. Dar ce sens are aceasta materie pentru cei care nu vor sa urmeze Facultatea de Litere? Cu ce ajuta declinarile, despartirea frazei etc? Cine retine mai mult de doua zile asa ceva? Si nu poti fi acuzat: ce tragere de inima sa ai ca sa inveti ceva ce stii ca nu vei folosi niciodata?
3. Pe profesorii de istorie care nu stiu sa-si fascineze elevii. Care nu inteleg ca istoria e o poveste si care se rezuma la date, informatii seci si extemporal. Pai puneti-ma pe mine sa predau despre perioada comunista si revolutie!!! Ramaneti cu gura cascata!!! Asta inseamna pedagogie! De ce exista aceasta idee preconceputa ca scoala trebuie sa fie un chin?
4. Pe profesorii de zoologie, biologie si anatomie care nu inteleg ca documentarele prezentate de diferite posturi sunt mult mai tari decat orice manual. Inteleg ca trebuie sa se tine de programa (oricat de cretina si stufoasa ar fi ea) dar cine-i opreste sa nu se comporte la ore precum Crocodile Hunter, sa interactioneze cu elevii, sa-i cointereseze, sa le aduca ei insisi documentare ca sa le urmareasca impreuna?
5. Pe profesorii de fizica si/sau chimie care se rezuma la cifre si nu stiu sa-si fascineze elevii cu lucrurile spectaculoase ce chiar ar putea fi retinute de cei ce nu vor deveni neaparat chimisti sau fizicieni. De ce nu se vorbeste despre marii inventatori, experiente esuate dramatic sau chimie/fizica aplicata in cazuri extreme? De ce pana mea nu poate fi interesanta o astfel de ora???
In concluzie, prefer un profesor FOARTE BUN la 40-50 de elevi decat unul PROST la 20 de elevi.
Tu ce parere ai?"

Astept si eu parerea voastra in legatura cu acest articol, caruia eu i-am dat dreptate in proportie de 100%!

CU STIMA, DRAGOSTE
SI RESPECT, GABI! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu